tirsdag 31. januar 2012

Snehvit...

Det siste halve året har Johannemi levd i ett rosa prinsessehelvete en sukkersøt prinsesseverden. Det har vært Disney prinsesser opp, og Disney prinsesser i mente.... Vet ikkje heilt om eg er sååå veldig begeistra for det, men tror at det å nekte, gjør ikkje saken bedre. Prøver å jatte litt med, samtidig som me prøver å påvirke i alternative retninger, og satser på at det går over..........

Iallefall e det prinsessekjoler som gjelder, og mammen, les: eg, fikk spørsmål i høst om eg kunne sy snøhvitkjole te henna, og det sa eg nå ja te. Tidligere så har eg jo sydd indianerdrakt i Hiawatha-perioden, så kjole e nå greit det o da...

Tida har gått, noe stoff ble kjøpt inn, men med tida som ikkje strakk til med bunadsøm, barnedåp, kakelaging, jakt og jul, så fikk me venta til itte jul. Da reiste me te Haugesund og gikk en tur på Tante Mie i Strandgata, og kjøpte de stoffene me mangla.
Så da ble det kjole:)

Gult stoff er ifra Ikea, hvit stoff er gammelt laken, blått stoff og blått med rundinger er kjøpt på Tante Mie, det samme er gull paljettbånd. Rosa bånd er fra scrappesakene mine, blonden på brystet er blondegardinrest, og på ryggen er en gul glidelås fra mi mamma sin kasse fra 70tallet....... Og mønsteret er himalaga. Litt sånn mønsterkonstruksjon light:)



1 kommentar:

Uten en oppskrift sa...

Så flott den ble :) Og ei herlig prinsesse som ser kjempe fornøyd ut :)

Related Posts with Thumbnails