søndag 14. november 2010

Ooops I did it again.......

Så var det godt ut i november plutselig. Og igjen har eg hatt ein ufrivillig pause.Ikke å forstå at eg har hatt fysiske hindre som har hindra meg å blogga, men livet har vært litt som livet e i Bentes verden:) Energien og orka har ikke gått rundt te alt som det ska rekke til...

Men sia forrige livsteign har eg vært på rypejakt:) Flott.Kjempe.fantastisk. ingen felling på meg, men flere av damene, også Gro kom him me fjør i sekken:) Men klarte bare ein dag ute i terrenget, tok hensyn te kroppen og ble på hytta søndagen. Men allikevell var det nok te å sette meg ut av funksjon i et par uker......

Og så må eg jo få fortelle at i høstfeien var me på hytta, og Gro var me sin familie på hytta deiras nede i bakken. Og me lekte skikkelig gameldagse gardkjeringar og kokte såpe!
ja du hørte rett... Me kokte såpe fra lut og oljer, på gamlemåten:) Ska komma tebake te det, når såpene e ferdige (ikke meir lut i di) de ska stå 4 til 8 uker står det i boka.

Imårå e siste jaktdag på hjortejakta. Me kom imål me adle våre 3 dyr for flere uker sida, så me e godt stelt. Eg har dessuten skutt meg et rådyr:D
Og me kan skyta flere rådyr om me vil.  Rådyrjakta går jo fram te jul.
Men tror nok jakta e øve for oss iår.

Espen har putla me å pussa opp nytt rom te Johanne. Og da ska eg få gamle romme hennas te nytt sy og hobbyrom:) Det trengs, for nå sitte eg i ei bittelita kald bod ikjelleren... Og i januar har eg avtale om søm av 2 rogalandsbunader te konfirmantar...

For et par uker sia kom Endeligen Espen til spesialist på sykehuset, med den skulderen hans som ble ødelagt sist romjul. Og han ska opereras 15. desember allerede!
så da må alt væra på stell.... rommet te Johanne, hobbyrommet mitt, og ikke minst jula våras.
For ittepå blir han ein einarma banditt i mange mange veker.........

Te slutt må eg jo svelga endå ein kamel i forhold te det å ha barn.
Har alltid vært litt sånn ja overbærende te folk som alltid skylder på / klager på det at alle ongar alltid blir så mye sjuke første året i barnehagen. Har ikke heilt trodd på det. Pyser liksom.
Men eg har vært velsigna me ei dotter som aldri har vært sjuk (bare sta LOL)
Men nå har me vært meir eller mindre forkjøla me snue og hoste sia hu begynnte i bhg i august, så nå tror eg faktisk det kan væra et snev av sannhet i dette LOL

Bilde fra barnehagemail 7 september.
- Johanne elsker å male:)


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails