søndag 17. mai 2009

17 mai

Er sliten nå. Blir alltid sliten av slike høytids og festdager, da vi alle skal se våres beste ut. Liker å gå med bunad, føler meg pen og veldreid:-) i den.
Men den har krympa kraftig i skapet siden ifjor. Her har eg sydd ut, og om, mange bunader for andre, så går eg rundt i tvangstrøye sjøl. Men men... skal prøve en ny og bedre livsstil før eg gjør noe med den først.
Skal begynne på trening nå over helga. Har vært og prøvd litt, og nå skal eg tegne medlemskap på treningssenter. Men nok digresjon tilbake til saken...17 mai.

Espen og eg inviterte familien på nasjonaldagsbuffet, mellom barnetog og folketog.
Egentlig hadde mamma lyst å gjøre noe sånn, men så trodde hun at hun ikke orket alikevell, så da gjorde vi det.
Mamma bakte kake og lagde potetsalat, Espen lagde gravlaks og hjortekarbonader, stekte en hjorterull som låg i frysen. Eg lagde osteboller, dressinger og eggerøre og alt det andre.
Det ble et stort koldtbord med alt dette, og mer ferdigkjøpte ting. Alle ble gode og mette, og vi har mat igjen til middag imorgen og til fryseboksen og.

Johanne synes 17mai er stort. Har gjennom hele siste året hatt hurra synonymt med å vifte med ting. Og det å se ungene gå i tog og vifte med flagg idag, og korpsa og drillpikene som kasta på drillstaver, det var stort.
Store kulerunde øyne på jenta. Og is er jo så godt. Og 2 store heliumballonger fikk hun. Pluss trompet.
Og folketoget med folk som dansa, og russen som bråka og skrålte. Det var ei veldig trett lita jente, mett på inntrykk som sovna før halv 6 ikveld.



Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails