onsdag 19. oktober 2005

Smygjakt og brølebukk.....

Hadde en utrolig kveld igår....

Kjørte ut på jakt, kom fram til terrenget litt over 9...

Slapp Espen av helt vest i terrenget... er noen bøer der han ville forsøke på...

Så jeg var alene...

Da jeg parkerte bilen hørte eg han......... Bukken som brølte så grovt og høyt... Hørte han var nede på bøen der eg skulle... Eg smøyg meg fremover, lydløst og sakte...

Etter 300m kunne eg se han i kikkerten, han var stor!

Men eg måtte nærmere, smøyg meg fremover... Bukken gikk frem og tilbake på bøen og brølte... de siste 50 m krøyp eg, sakte men sikkert fremover... Hørte bukken beveget seg litt sørover... Reiste meg forsiktig opp, prøvde å se om det var siktemuligheter der, men var for mye grass og greiner i veien... Krøp videre... reiste meg opp igjen... Såg nå bøen, men bukken var på vei sørover og ut av bøen....

Eg støkka han ikke, tror ikke han merka meg, for da ville han ha sprunget ut, hadde god tid han... ikke bjeffa han heller... Bare brølte på damer og rivaler....

Ble sittende og høre på at han gikk i terrenget i sør, var ganske nærme noen ganger, men kom ikke innpå igjen så lenge eg satt der.... Hørte ein annen bukk som svarte noen ganger i nordvest, var nærme den og, men ikke så høg og rov i stemmen... Kom ikke utpå han heller....

Måtte avbryte klokka 11, ein time å kjøre hjem og....

Sto 4 rådyr på goggebøen, såg de når billysa traff de, når me kjørte forbi....

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails