torsdag 12. august 2010

Nattblogging...

Sitter på stua, prøver å holde augene oppe....
Må være oppe en stund te, fordi eg har solbærsaft i saftkokeren på kjøkkene,

Fikk ånda over meg idag, plukka alle solbæra. Fylte 3 store skåler, har ikke veid de da. Gjør det enkelt iår, orka ikke renske og fryse bær... Har bare igjen en liten neve bær som skal på flaske me litt eddik tenkte eg.

Trodde egentlig at solbæra var overmodne nå, men te min forbauselse var det masse bær som faktisk ikkje var modne ennå.

Og mens eg satt på en stol i bærbusk nr 2, så kom jeg til å se inn i drivhuset. Og tenkte med meg sjøl at det var da måte på kor lanngt ned mot jorda de tomatene var kommet.... Såå ser man at hele opphengslista som alle tomat og agurkplanter er bundet opp mot, var løsnet ifra taket på ene sida. Så alle tomat og agurkplanter lå jo over ende inne i drivhuset. Ska det ikke vær noe gøy med drivhus iår?

Bandt det opp igjen, håper at plantene ikke er skada. Håper jo enda å få avling. Er masse store flotte tomater, men ingen er antydning til modne enda...
Og heller ikke agurker, dvs eg tok inn ei idag, ok stor str men var fremdeles nuppete, så den kunne egentlig vokst mer...

Alt er så fryktelig seint iår. Drueplanten som står ved husveggen i et hull i terrassegulvet, har ikke hatt blomster engang iår. Og det er første gang på 10 år at den planta ikke har gitt druer.

syt og klag, Arrggghhhhhh....

Godt å få det ut :D


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails