mandag 22. august 2005

Fjelltur..............

Har hatt ei fantastisk helg............

Etter Espen kom him ifra jobb på fredag, pakket med soveposer, fjellsko og bikkjer i bilen og kjørte til fjells.

Me reiste te Inga si hytte ved Sysendammen på hardangervidda. Nydelig hytte.
Takk Inga for at me får låne den

Klokka var halv 10 på kvelden når me kom fram, så me bare lagte oss noe mat og slappet av litt, før me køya...

Lørdag morgen, nydelig vær. Me for oppover mot sandvatn for å se om me fant multer. Men så høyt var de knapt kart enda..... Men var mye flott sopp! ble nesten dårlig av å gå forbi så mye sopp, men hadde ingenting å plukke sopp i. Skulle ha multer i spannet me Men la forsiktig noen i en lomme i lokket på ryggsekken, sånn at me hadde te kvelds iallefall...

Så forflytta me oss lenger ned i terrenget, faktisk ikke så langt ifra hytta, og plukka da raskt ein liten liter tilsammen eg og espen...... Men mye som ikke var modent enda.

I halv 6 tida på ettermiddagen kom Inga sjøl opp, sammen med yngste datter og mora....

Me hadde ein koselig kveld.....

Søndag var været enda bedre, 20 grader i skyggen..... Me for over Sysendammen og innover i terrenget på jakt etter mer multe. Da støkket eg ei rype Og da fikk me forsøkt Kazan litt... Han fant ikke rype igjen, men han begynnte etter det å søke litt, og undersøkte alle kratt han fant nøye. Hadde faktisk ein stand seinare på dagen, vet ikke om det var fugl i det krattet eller om det bare var et dagleie. Så vit eg forstår, vet ikke alltid unge hunder forskjellen på det

Så det går fremover med han. Kan bli ein jakthund av han enda.... Fant nå noe multer tislutt. Eg vog de nor eg kom him, akkurat 2 kg har me plukka på 2 dager...

klokka 3 pakket me sakene våre og kjørte hjemover. Espen hadde lovet tante Helene i hardanger at me skulle komme innom neste gang me kjørte forbi, så me for innom der og.

Fikk kaffe, eplekake og nydelige nordlandskaker(fikk oppskrifta eg) og 2 sorterings epler og plummer.... Syns ikke det er mye 2 sortering me det eg.... like bra som det me får kjøpt i butikken...




















Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails